2007-05-14

Fy, Nokia!

Jeg er ganske så audiofil. Hvis jeg er på bussen, på vei til bussen, i oppvasken, på butikken; hvis jeg gjør noe som ikke krever hørsel eller kommunikasjon MÅ jeg ha musikk. Derfor er jeg automatisk avhengig av iPoden min (som burde spilt ogg, fy Apple!). Men når iPoden enten er glemt eller tom for batteri, bruker jeg mobilen. Den har radio, og jeg har også slengt over noen mp3'er, så det burde jo gå knirkefritt.

Men det gjør ikke det, fordi Nokia har laget den verste kabelkoblingen jeg noen gang har sett! Jeg må nå holde mobilen i hånden for at ikke den drittkoblingen skal flyttes en nanometer og koble ut (derfor tror sikkert noen at jeg går rundt å brifer med en mobil til 1500 kr).
Se på det her: 9 ørsmå, skrale, tynne metalltråder. Hvordan tror idiotene i Finnland at dette skjøre åttitallsproduktet tåler å ligge i lommen din mens du går, bli bøyd og tøyd og generelt herset med? Og ikke prøv å si at det ikke er ment for hard bruk. Det er en mobil, den skal tåle at jeg er mobil med den. Og noen vil kanskje si at "...den skal jo også brukes til å overføre data mellom mobilen og andre duppeditter og Pc'er." Spiller ingen rolle, det er rett og slett ikke godt nok!

Som noen kanskje har sett, så er bildet ovenfor ikke av et headsett, men av et adapter, slik at man skal kunne bruke juicy, gode headsett i stedet for de bedritne pluggene med tynn lyd og øregangvoldtekt-størrelse (nok et fy!). Se så hipt det er! Og gode headsett bruker heldigvis jack-overganger (eller noe lignende), slik at koblingen er stabil. Men det spiller jo ingen rolle, for det fremdeles den bedritne pluggen fra Nokia som er i mobilen! Jeeez!

At det ikke er en folkebevegelse (eller i hvert fall en Facebook-gruppe) for å endre dette forstår jeg ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar