2009-04-28

Bloggerens uinnskrenkede makt

En av mine aller første bloggposter var et knallhardt oppgjør med Nokia og deres dårlige hodetelefonkontaktdesign. Det er tydelig at diskusjonene har gått livlig i saunaen og at Nokia har satt himmel og jord i bevegelse for å møte kritikken. Det var derfor med stor tilfredsstillelse, og ikke rent lite stolthet, at jeg registrerte at Nokias nye telefoner nå kommer med jack-utgang ofr handsfree og headsett. Jeg fikk nemlig denne fra jobben:

(bilde "lånt" fra thesymbianblog.com)

Som dere ser har min knallharde kritikk ene og alene fått et firma med 128.455 ansatte i 120 land og en global omsetning på over 50 millioner euro til å legge seg flat.

Men nå har det gått et år siden jeg fikk telefonen, og få teknonettsteder har kontaktet meg. Ingen faktisk. Så derfor synes jeg det var på sin plass å påpeke at det var jeg som fikk Nokia til å snu.

Det er et stort, stort ansvar å ha så mye makt.

Hvis jeg begynner å bruke den i det ondes tjeneste, send meg en mail.

1 kommentar: