2008-11-11

Livet er herlig, dere!

Det er tre store, store fordeler med å bo i blokk med bare gamle enker:

1. Det er alltid noen som rydder opp når bosscontaineren velter og aviser, pappkartonger og annen drit blåser ut over hele grøntområdet.
2. De er så dauhørte at man kan feste og bråke så mye man bare vil.
3. Man mottar kvalitetsbrev som dette:



For de av dere som ikke leser gammel-dame-sanskrit, her er en oversettelse:

Til Leieboere av leilighet 301.

Kjetil og Trude

Gjennom alle år har regelverket
vært at ingen av leieboerne har
rett og sette fra seg
" Boss ",
utenfor dørene. Det er fremdeles
plass i spannene utenfor huset,
dere har utsikt til.

" Bruk disse ! "

Dere er unge og friske, og
rask til beins,

Slik det nu ser ut, er ikke
pent. Dere fikk sikkert ikke
låv til dette hjemmenfra der
dere bodde før hos mor og far.

Tross dette - - senner
jeg min hilsen, med
mange års fremtidig godt
naboskap fra
Leilighet 401,
som har bodd i huset
fra 1952,
og som kjenner til datids
og nåtids regelverk .


Dette er kanskje det mest fantastiske jeg noensinne har lest. Det bør påpekes at denne damen bor i etasjen over oss, noe som vil si at de fire-fem plastposene utenfor døren vår ikke var i veien for henne, hun måtte bare gjennom den sjelepine det var å se dem fra trappen.

Til vårt forsvar: det var ikke stinkende matavfall som lå utenfor, men plastretur og pant, noe vi må helt på butikken for å kvitte oss med.

4 kommentarer:

  1. Hahaha!!! Gleder meg om mulig enda mer til å komme å besøke dere i romjula:D

    SvarSlett
  2. Jeg synes vi skal tilpasse innholdet i dette brevet til en sang, a la "kanke du snurpe igjen smella di", som vi alle lærer utenat og synger på fest (helst hos dere).

    SvarSlett
  3. @kjael: Vedtatt. Du må finne sangen og organisere korøvelsen. Ser helst en Magrethe Münthe-sang, eller kanskje Prøysen?

    SvarSlett
  4. Jeg kjenner også at jeg blir litt nysgjerrig på forskjellene mellom datids og nåtids regelverk. Jeg skulle også likt å vite hvordan regelverket har endret seg med tiden, og ikke minst hvilken rolle leilighet 401 har spilt i denne prosessen.

    SvarSlett