2007-08-31

Land of the greed

Det er mye som sjokkerer, provoserer og gjør meg forbanna når det gjelder USA. En ting er selve landet, presidenten, kristenkonservatismen, kreasjonismen, inkompetansen, uvitenheten, latskapen og den generelle idiotien, en annen ting er Irak. At jeg er i mot krigen kommer vel ikke som noen overraskelse på noen. Den var motivert av uvitenhet, oljegrådighet og infantil hevnlyst, og hadde ingenting med "Krigen for terror" eller Saddam å gjøre. I tillegg klarer nepskallene å gjennomføre det hele på dårligst mulig måte, fullstendig uten realistisk planlegging, innsikt i lokale forhold eller planer for hva man gjør etter en invasjon. Kort sagt, det er for jævlig.

Derfor er det så vanvittig opprørende å lese om hvordan krigsprofittører med nære bånd til det republikanske partiet og "regjeringen" fullstendig driter i gjenoppbyggingen, amerikanske skattebetaleres penger og amerikanske soldaters liv, uten å bli straffet for det. Les denne artikkelen og forbered deg på å bli rystet. Den er lang, men velskrevet og grundig. Den viser tydelig at frie, unkontrollerte markeder, krig, korrupsjon og nepotisme er alt man trenger for å ødelegge ett land (Irak) og føkke opp økonomien til ett annet (USA).

Jeg vet ikke om jeg er mest glad for at jeg bor her og Bush ikke er mitt statsoverhode, eller frustrert over at jeg bor her og ikke kan gjøre noe for å få ham kastet. Gang på gang avsløres han, hans administrasjon, hans parti og hans omgangskrets for nepotisme, korrupsjon, lovbrudd og forakt for andre mennesker, men likevel skjer det ingenting!

Fy faen, nå ble jeg i dårlig humør...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar